Blog

Lees de achtergrondverhalen van de agencies die meewerkten aan het onderzoek.

Blog

Interview: Joost Cornelissen (Qikker Online)

Dit interview is onderdeel van het onderzoeksrapport dat op 12 maart volledig bekend wordt gemaakt. Er zijn nog slechts enkele plekken beschikbaar voor de releaseparty. Meld je aan. Ruim de helft van de ondervraagde digitale bureaus wil zich onderscheiden met strategisch advies. Hoe speelt Qikker Online hier op in? Natuurlijk zitten ook wij liefst zo […]

21 feb 2020


Interview: Erik Rave (Code Dazur)

Van digitaal productiebedrijf voor reclamebureaus ontwikkelde CODE D’AZUR zich tot digital experience company. Technology director Erik Rave zag zijn rol de afgelopen jaren sterk veranderen. “De verandering van mijn functieprofiel is typerend voor de ontwikkeling van CODE D’AZUR”, vertelt technology director Erik Rave. “Mijn belangrijkste taak was het bewaken van de technische voortgang op projectniveau. […]

14 feb 2020


Verwachtingen van het onderzoek

In 2014 publiceerde True een onderzoek naar de dynamische markt van digitale bureaus; bedrijven die digitale diensten (bijvoorbeeld webapplicaties) ontwikkelen in opdracht voor andere bedrijven. Ruim vijf jaar zijn we weer zo’n onderzoek gestart in samenwerking met branchevereniging Dutch Digital Agencies en onderzoeksbureau IDG, dit keer met onze ogen gericht op de toekomst. We vroegen Michiel Weitkamp en […]

13 jan 2020


Onderzoek Digital Agencies gestart

AMSTERDAM, 19 december 2019 – Branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA), hostingprovider True en online uitgeverij IDG zijn een onderzoek gestart naar de huidige staat van digital agencies in Nederland. Aan het onderzoek doen ruim 100 digital agencies mee. Deze bureaus houden zich bezig met (een combinatie van) disciplines zoals strategie en advies, branding & identiteit, […]

19 dec 2019