Blog

Lees de achtergrondverhalen van de agencies die meewerkten aan het onderzoek.

Blog

Verwachtingen van het onderzoek

In 2014 publiceerde True een onderzoek naar de dynamische markt van digitale bureaus; bedrijven die digitale diensten (bijvoorbeeld webapplicaties) ontwikkelen in opdracht voor andere bedrijven. Ruim vijf jaar zijn we weer zo’n onderzoek gestart in samenwerking met branchevereniging Dutch Digital Agencies en onderzoeksbureau IDG, dit keer met onze ogen gericht op de toekomst. We vroegen Michiel Weitkamp en […]

13 jan 2020


“Continu van elkaar leren spreekt sollicitanten erg aan.”

Stef Brooijmans, Algemeen directeur bij Q42, over investeren in innovatieve technologie, Research & Development en ruimte om eigen ideeën te realiseren. Dit interview is onderdeel van het onderzoeksrapport dat op 26 maart is gereleased. Vraag het rapport hier aan. Innovatie is een cruciale onderscheidende factor voor digitale bureaus. Tegelijk investeert slechts 4% van alle ondervraagden […]

01 jan 2020


“Standaardisering zorgt altijd voor een performance penalty”

Matthijs Klinkert, Algemeen directeur bij Fabrique, over onderscheidende innovaties, technologie nog beter snappen en je eigen koers varen. Dit interview is onderdeel van het onderzoeksrapport dat op 26 maart is gereleased. Vraag het rapport hier aan. Innovatie is een cruciale onderscheidende factor voor digitale bureaus. Tegelijk investeert slechts 4% van alle ondervraagden structureel in bèta-oplossingen.  […]

01 jan 2020


“Voor een goed eindresultaat is onderling begrip nodig.”

Marian Straathof, Global head of marketing bij Dept, over buy and build, snelheid en executie. Dit interview is onderdeel van het onderzoeksrapport dat op 26 maart is gereleased. Vraag het rapport hier aan. Met zijn buy and build-strategie bouwt DEPT aan ‘een internationaal opererende agency waar creativiteit, technologie en data samenkomen’, vertelt global head of marketing Marjan Straathof.  De synergie tussen […]

01 jan 2020